Diensten

In EthicSchool bied ik twee soorten diensten aan: trainingen voor professionals, en workshops en lezingen voor iedereen. In Malsch TechnoValuation werk ik met partners in (inter)nationale beleidsondersteunende onderzoeksprojecten.

Trainingen Verantwoord Innoveren

Professionals leren nieuwe technologie duurzaam en verantwoord te ontwikkelen of bij te dragen aan governance.

Ik gebruik serious games , verhalen , filmpjes en andere interactieve methoden.

In Future Technologies We Want illustreer ik de methode aan de hand van case studies. Wilt u uw medewerkers voorbereiden op dialoog over ethische en maatschappelijke vragen die uw innovatieve producten oproepen? Neem contact op voor een vrijblijvende offerte met ineke@ethicschool.nl

Workshops en lezingen

Ik geef regelmatig lezingen en verhalenworkshops over:

De Vooruitkijkspiegel : Wat betekent technologie die vandaag ontwikkeld wordt voor de wereld van morgen en wat kunt u daaraan doen?

Wat zijn duurzame ontwikkelingsdoelen?  Hoe zorgen we dat iedereen naar eigen inzicht duurzaam kan leven, ook met smalle beurs?

Zoekt u een spreker of workshopleider voor uw bijeenkomst, neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken met ineke@ethicschool.nl

Beleidsondersteunende projecten

Loopt uw bedrijf of organisatie tegen ethische vragen over nieuwe technologie aan?

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor een ethische impact assessment bij ineke@ethicschool.nl.

Ik heb sinds 1999 onder de vlag van Malsch TechnoValuation ervaring opgedaan in ethische en maatschappelijk verantwoorde technologieontwikkeling voor duurzame ontwikkeling in (inter)nationale projecten.

Momenteel ben ik geassocieerd partner in MELOMANES, waar ik een workshop over ethiek organiseer. Ik ben ook als ethisch adviseur betrokken bij MERIT , in het Data and Ethics Protection Board van PARC en in verschillende Europese projecten. Ik assisteer de EU regelmatig met evaluaties van projectvoorstellen.

Tot 31-08-2023 was  ik verantwoordelijk voor ethiek in RiskGONE. Download hier de lijst met afgeronde projecten.