Verken ethische impacts

Ontwikkelt u een nieuw materiaal of product en wilt u weten welke ethische vragen dat op zal roepen?  Ik help u deze vragen en mogelijke oplossingen in kaart te brengen met onderstaande hulpmiddelen.

RiskGONE Ethical Impact Assessment richtlijnen

In RiskGONE hebben we de CEN Workshop Agreement over Ethical Impact Assessment CWA17145-2:2017 (E) aangepast naar RiskGONE richtlijnen voor identificatie van wettelijke en ethische drempelwaarden voor risico's van nanomaterialen. We kunnen deze richtlijnen ook aanpasen naar uw materiaal of product.

RiskGONE online Ethical Impact Assessment tools

In RiskGONE ontwikkelen we online tools waarmee gebruikers zelf ethische impacts kunnen analyseren van (producten met) nanomaterialen. Momenteel zoeken we case studies om de tools te testen en verder te ontwikkelen. Neem contact op via ineke@ethicschool.nl als u uw nanomateriaal of product wilt laten analyseren.

Verkenning van ethische vragen rond uw technologisch product

Werkt u aan een nieuw technologisch product en wilt u goed beslagen ten ijs komen als dit ethische en maatschappelijke vragen oplevert? Vraag vrijblijvend een offerte voor een verkenning en advies van professionele ethici aan ineke@ethicschool.nl